Utrudnienia w połączeniach kolejowych na trasie Bardo – Wrocław

Pociągi do Wrocławia będą jeździły szybciej. Zanim to jednak nastąpi czeka nas kilka miesięcy sporych utrudnień. Zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza.

Połowicznym sukcesem zakończył się apel samorządowców i mieszkańców powiatu kłodzkiego, strzelińskiego i ząbkowickiego dotyczący konieczności modernizacji linii kolejowej nr 276 na odcinku Kamieniec Ząbkowicki – Wrocław. W czerwcu ma rozpocząć się remont torowiska na 46-kilometrowym odcinku od stacji Bardo-Przyłęk do Strzelina.

W ramach prac utrzymaniowo-naprawczych, które PKP zamierza przeprowadzić w okresie od czerwca do października planowana jest m.in. wymiana szyn i podkładów. Oczyszczony zostanie tłuczeń, a prace obejmą również naprawę nawierzchni na siedemnastu przejazdach kolejowych. W związku z remontem pojawią się utrudnienia. – Na czas prac torowych wprowadzona zostanie komunikacja autobusowa na jednotorowym odcinku linii, pomiędzy Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowickim. Planujemy, aby te roboty wykonać w okresie wakacyjnym, maksymalnie do trzeciego września – mówi Bohdan Ząbek, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Głównym efektem wykonanych prac ma być likwidacja ograniczeń prędkości na 46-kilometrowym odcinku. Pociągi na wyremontowanej części trasy będą mogły osiągać prędkość nawet 100 km na godzinę, co w założeniu ma skrócić czas podróży do stolicy Dolnego Śląska i z powrotem.

Koszt robót wyniesie 20,6 mln zł. Ich wykonawcą będzie Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom z Wrocławia.

źródło: www.expres-miejski.pl